Tags

, , , , , , ,

Lantana_2

lantana flower

Asa sunt eu, cand cumpar o floare am de fiecare data aceeasi curiozitate, exact ca un copil care abia asteapta sa vada ce i-a adus Mos Craciun. Cam asa s-a intamplat si cu Lantana, am achizitionat-o in ghiveci si tare mandra s-a instalat in gradina mea.
Lantana creste sub forma de tufa si este perfecta daca vrei o floare care infloreste toata vara si asta nu e tot, isi schimba si culoarea. Da, exista specii care trec de la culoarea roz a florilor pana la nuante de orange.
Lantana este originara din zona tropicala a Africii si numara peste 150 de specii.

Cum poti sa faci si tu:
Achizitie: eu am achizitionat-o pe Lantana mea din magazinele Lidl in primavara cautand ceva special. Ca sfat, cautati cu atentie standurile din magazin cu flori, veti fi surprinsi cate varietati puteti gasi.
Plantare: Primavara, cu tot cu coletul de pamant cu care vine planta, intr-un loc insorit din gradina, cu un sol bine drenat (la baza gropii se vor pune cateva maini de nisip) si de preferinta un sol acid.
Udarea: se face regulat, atentie nu suporta solurile care nu sunt drenate corespunzator. Pe perioada de vara trebuie asigurata udare constanta. Udarea insuficienta poate cauza patarea frunzelor. In cazul in care planta este excesiv udata ii vor putrezi radacinile, de aceea cuvantul de baza este constant si moderat.
Inmultirea: se face prin butasi, cand acestia ajung la 8-10 cm inaltime se rup (se ciupesc) varfurile acestora pentru a asigura dezvoltarea plantei sub forma de tufa.
Atentie semintele de Lantana sunt toxice atat pentru oameni, cat si pentru animale, de accea trebuie sa aveti mare grija la manevrarea lor.
Ingrasaminte: nu este oblagatoriu insa din cand in cand se poate administra un ingrasamant lichid.
Boli si daunatori: musculitele albe, limacsi dar si cosenilele fainoase.