Tags

, , , , , , ,

flori forsythia tufa

Ma intrebam saptamanile trecute care este floarea cu care eu asociez cel mai adesea primavara. Mi-a luat cateva zile sa imi raspund la aceasta intrebare, m-am gandit la narcise, la lalele dar niciuna nu parea ca ma convinge pe deplin, trebuia sa fie ceva mai special. Care este floarea cu care voi asociati primavara? astept cu drag comentariile voastre pe Facebook. Ei bine dragii mei, asa cum se intampla adesea, ideile importante vin in locuri si in momente neasteptate. Fac o paranteza si va spun ca cei de la Lidl au inceput sa aduca si ei diverse varietati de bulbi de flori, au inceput cu flori in ghiveci, pachete de narcise si zambile iar apoi au adus o multime de alte flori, seminte si pomisori. Eu am testat lalelele si narcisele si s-au dezvoltat foarte frumos, dovanda sunt mandrele mele floricele de primavara din gradina. Va recomand daca frecventati acest magazin sa intrati si la standul cu flori. Revenind, in timp ce faceam cumparaturile la magazinul de mai sus, am aruncat un ochi la standul cu flori, ei bine nu mica mi-a fost mirarea sa descopar floarea pe care o cautam, tufa aurie a carei flori serveau adesea ca mancare in jocurile copilariei din fata blocului.

Forsythia bun3

Da, despre ea e vorba, Forsythia, o tufa bogata de flori galben aurii asezate gratios pe ramuri subtirele, care in fiecare primavara inunda gradinile blocurilor de culoare. Infloreste primavara, creste in inaltime 1-3m si este foarte potrivita pentru clima noastra. Se inmulteste prin butrasire sau prin divizare. Se tunde primavara dupa ce s-a finalizat procesul de inflorie, oferind astfel forma dorita. Poate veti spune ca este o floare comuna, insa ea s-a potrivit minunat in gradina casei de vacanta, o pata puternica de culoare la inceput de primavara printre tuia, buxus si trandafiri inmuguriti. Am cumparat-o ambalata intr-o cutie de carton cu coletul de pamant. Am tinut-o in casa vre-o doua saptamani, am udat-o cam la 3 zile pana cand a inceput sa infrunzeasca. Apoi am inceput sa o aclimatizez cateva ore pe zi afara din casa.

Iata cum a decurs plantarea:

Am sapat o groapa adanca de 30 cm in care am turnat 2l de apa.

forsythia-bun5

forythia bun3

Am asteptat pana ce apa a intrat in pamant, intrucat terenul este unul pietros, am adaugat un strat consistent de pamant de flori.

Forsythia bun1